ETAP I - WYKONYWANIE WYKOPU TZW. KORYTOWANIE
Proces korytowania polega na usunięciu wierzchniej warstwy rodzimego podłoża od 20-40 cm głębokości. Jeśli mamy do czynienia z niewielkim obszarem można bez problemu przeprowadzić je samodzielnie. Natomiast jeśli przystępujemy do realizacji dużego założenia nie obejdzie się bez pomocy maszyn drogowych takich jak: spycharki, równiarki i zgniatarki, które znacząco przyspieszą postęp pracy.

ETAP II - WYRÓWNYWANIE I NIWELACJA TERENU
Po skończonym korytowaniu przystępuje się do wyrównywania oraz wykonania docelowych spadków i linii odwadniających mając na uwadze to, aby każda z warstw podbudowy miała tę samą grubość w każdym obszarze zaplanowanego terenu. Czynność tę zwie się niwelacją terenu. Można ją również przeprowadzić ręcznie za pomocą łaty i poziomicy, a w przypadku większej powierzchni przy pomocy niwelatora i maszyn drogowych. Zabieg ten polega na wypełnieniu ubytków oraz usunięciu nadmiaru gruntu zgodnie z wcześniej wytyczonymi rzędami wysokościowymi. Podczas tego etapu wytycza się skrzyżowania i rozjazdy ale przede wszystkim kształtuje poziomy przebieg drogi i pobocza. Niwelacja terenu ma istotne znaczenie. Zaleca się szczególną precyzyjność ze względu na przyszły wygląd estetyczny nawierzchni oraz jej trwałość.

ETAP III - PODBUDOWA
Najistotniejszą kwestią dla wytrzymałości nawierzchni jest dobrze przygotowana podbudowa. Nadaje ona właściwą sztywność wierzchniej warstwy oraz rozłożenia sił podczas użytkowania. Na strukturę podbudowy wpływa wiele czynników:
- rodzaj gruntu rodzimego
- wielkość i rodzaj obciążenia
- stan wód gruntowych
- sposób odwodnienia
Natomiast bezpośrednio na grubość warstwy podbudowy wpływa rodzaj podłoża oraz przewidywane obciążenia jakim poddany będzie budowany plac. Tym sposobem podbudowa nawierzchni wokół domu np. chodniki, będzie miała mniejszą grubość (ok. 20cm) niż warstwa przeznaczona pod obciążenia ruchem kołowym (ok. 30cm).
Materiał jaki stosuje się do wykonania podbudowy jest uwarunkowany intensywnością obciążeń, a także warunkami gruntowymi. Najbardziej rozpowszechniony materiał to kruszywo naturalne lub łamane, stosowane przy małych obciążeniach. Wraz z ich intensyfikacją surowiec ten zastępowany jest chudym betonem bądź tłuczniem. Sam proces wykonania podbudowy może być podzielony na kilka etapów w związku z grubością warstwy. Pozwala to na otrzymanie jednolitego zagęszczenia całej warstwy. Kruszywo lub inny materiał drogowy rozkłada się i ubija aż do zalecanego zagęszczenia. Podbudowa z chudego betonu wykonywana jest w podobny sposób jak z kruszywa. Należy stosować beton o niskiej zawartości wody.
ETAP IV - PODSYPKA

ETAP V - UKŁADANIE KOSTKI
